Нормативна база

 Державний стандарт початкової освіти 

Концепція НУШ 

Нормативно-правове забезпечення інклюзивної освіти в Україні Міжнародні правові документи:


Основні закони України: 


Постанови та розпорядження Кабінету Міністрів України (КМУ): 

• Постанова КМУ від 29.7.2009 р. № 784 «Про затвердженняплану заходів щодо створення безперешкодного життєвогосередовища для осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення на 2009–2015роки «Безбар’єрна Україна». 
• Постанова КМУ від 20.4.2011 р. № 462 «Про затвердженняДержавного стандарту початкової загальної освіти». 
• Постанова КМУ від 15.8.2011 р. № 872 «Про затвердженняПорядку організації інклюзивного навчання в загальноосвітніх навчальних закладах». 
• Постанова КМУ від 18.7.2012 р. № 635 «Про внесення зміндо постанов Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 р.№ 346 від 14 червня 2000 р. № 963». 
• Постанова КМУ від 01.08.2012 р. № 706 «Про затвердження Державної цільової програми «Національний план дій зреалізації Конвенції про права інвалідів» на період до 2020року». 
• Постанова КМУ від 21.8.2013 р. № 607 «Про затвердженняДержавного стандарту початкової загальної освіти для дітейз особливими освітніми потребами».


Накази Міністерства освіти і науки України: 

• Про затвердження типових штатних нормативів загальноосвітніх навчальних закладів № 1205 від 6.12.2009 р. 
• Про затвердження Положення про спеціальні класи длянавчання дітей з особливими освітніми потребами в загальноосвітніх навчальних закладах № 1224 від 9.12.2010 р. 
• Про затвердження заходів щодо вдосконалення діяльності інтернатних закладів на період до 2012 року № 765 від8.07.2011 р.
 Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту Українивід 16.8.2012 р. № 920, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 5 вересня 2012 р. за № 1502/21814 «Про затвердження Положення про навчально-реабілітаційний центр». 
• Спільний наказ Міністерства освіти і науки, молоді таспорту та Міністерства охорони здоров’я № 995/557 від10.09.2012 р. «Про затвердження Положення про дитячі будинки і загальноосвітні школи-інтернати для дітей-сиріт тадітей, позбавлених батьківського піклування». 
• Про затвердження Плану заходів щодо виконання завданьі заходів Державної цільової програми на період до 2020року № 1063 від 1.10.2012 р.
• Про затвердження плану заходів щодо забезпечення правана освіту дітей з особливими освітніми потребами, у томучислі дітей-інвалідів, № 768 від 14.6.2013 р. 
• Про організацію діяльності психолого-медико-педагогічнихконсультацій № 680 від 4.6.2013 р. 
• Про затвердження Типових навчальних планів спеціальнихзагальноосвітніх навчальних закладів для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку (початкова школа), № 80 від 28.1.14 р.
• Про затвердження Положення про індивідуальну формунавчання в загальноосвітніх навчальних закладах № 8 від12.1.2016 р.

Інструктивно-методичні листи Міністерства освіти і науки України: 

• «Організація інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах» № 1/9-384 від 18.05.12 р. 

• «Про організацію психологічного і соціального супроводу вумовах інклюзивного навчання» № 1/9-529 від 26.7.2012 р. 

• «Щодо одержання документа про освіту учнями з особливими потребами загальноосвітніх навчальних закладах»№ 1/9-245 від 2.04.2012 р. 

• «Про організаційно-методичні засади забезпечення права на освіту дітям з особливими освітніми потребами»№ 1/9539 від 8.08.2013 р. 

• «До листів Міністерства освіти і науки України від25.6.2014 р. № 1/9-335 і від 13.08.2014 р. № 1/9-413» № 1/9-430 від 28.08.2014 р. 

• «Про організацію навчально-виховного процесу учнів з розумовою відсталістю та затримкою психічного розвитку»№ 1/9-413 від 13.8.2014 р. 

• «Про забезпечення безперешкодного доступу до навчальних закладів» № 1/9-414 від 13.8.2014 р. 

• «Про доступність дітей з особливими потребами до опорних навчальних закладів» № 1/9-293 від 9.6.2016 р.